Известие

Collapse
No announcement yet.

Вадене на скъсана свещ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Вадене на скъсана свещ?

    Колеги, днес при смяна на свещ, една от големите се скъса и вътре осната резбата й. Взех обратен метчик, с много зор и изпочупени инструменти метчика вече е почти навит, резбата на свещта не помръдва. Приемам съвети, как да я извадя, без да свалям глава на перфектен мотор..
    GTV

  • #2
    Първоначално публикувано от Vins Покажи съобщение
    Колеги, днес при смяна на свещ, една от големите се скъса и вътре осната резбата й. Взех обратен метчик, с много зор и изпочупени инструменти метчика вече е почти навит, резбата на свещта не помръдва. Приемам съвети, как да я извадя, без да свалям глава на перфектен мотор..
    Има инструменти за вадене на скъсани болтове изглеждат като спирала която наляво затяга.
    0888 232 484 - Бобо Extreme Service
    sigpic
    Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
    Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

    Comment


    • #3
      Колега, викни си някой добър стругар да ти я извади с дорник, че счупиш ли тоя обратен метчик в свеща на 100% ще сваляш глава. Метика ти трябва да е наистина добър за да няма опасност да превърти или да го счупиш вътре ( от порядъка на 80-90 лева ), затова че по добре ако наистина не мърда не си прави експерименти
      sigpic
      Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
      Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

      Comment


      • #4
        @Бобо, ти имаш ли такова нещо, аз днес минах през няколко магазина да търся нещо по-ефикасно, но нямаше?

        @pininfarina, какво е дорник и познаваш ли стругар, който да свърши работа в София? Иначе метчика е много здрав, проблема е че вече е навит почни на последната резба, късат се накрайниците, свеща не мръдва.
        GTV

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Vins Покажи съобщение
          @Бобо, ти имаш ли такова нещо, аз днес минах през няколко магазина да търся нещо по-ефикасно, но нямаше?

          @pininfarina, какво е дорник и познаваш ли стругар, който да свърши работа в София? Иначе метчика е много здрав, проблема е че вече е навит почни на последната резба, късат се накрайниците, свеща не мръдва.
          Имам стругари колега, но за съжаление са във Варна. Убеден съм че и в София ще намериш. Точно това е проблема при счупването на обратния метчик - много твърд е и няма разпробиване след това.
          Дорника е на принципа на обратния метчик но не е спираловиден а е с някакъв профил ( квадрат или шестостен ) който е на лек конус и се набива в отвора. Понякога е необходимо да се изработи според отвора. Пак ти казвам че е добре тази операция да я извърши някой, който знае какво прави за да няма усложнения след това!
          sigpic
          Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
          Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

          Comment


          • #6
            Някой се е престарал при предишното монтиране и стягане на свеща и най-вероятно е докарал нещата до така нареченото ,,възкачване,, на резбите на свеща и главата,тоест малко преди точката на превъртане,при което витките на резбите се възкачват една върху друга.От там и затягането.Продават се спрейове за тази цел,които замразяват детаилите,причиняват свиване,създават хлабина и едновременно смазват резбите,като по този начин улесняват развиването им.Моя съвет е да не прекаляваш с употребата на физическа сила,а да наблегнеш на умствената.Купи си такъв спрей,който едва ли струва поече от 10-15 лева,напръскай остатъка от свеща,и тогава опитай с обратния метчик.При развиването можеш да почукваш леко върхо метчика.Внимавай да не използваш усилия,много по-големи от нормалните,необходими за завиване на свеща защото може да ти излезе скъпо.Надявам се,че в опита си да бъда полезен съм бил достатъчно ясен.Поздрави и успех.Пиши какво е станало.

            Comment


            • #7
              колега gkalinov

              Тотална грешка е да се пръска със замразителни спрейове поради различния състав на материалите на свеща и главата.
              Бобо е казал как се прави , Иво pinifarina също .
              Някои хора трябва да имат не акт за раждане, а писмено извинение от производителя на контрацептиви.乁໒( ͒ ⌂ ͒ )७ㄏ
              Българите ще излязат масово на протест, чак когато спрат Замунда
              Една тема във форума се счита за успешна, ако до седмия коментар не се заговори за плюскане и пукница !

              Comment


              • #8


                и на мен ми се случи наскоро същото ,но беше на половин резба и с една дълга отверка леко изшлайфана я извадих ,но нз дали при теб ще стане така
                Alfa Romeo 156 - 1,6 ts - K&N air filter

                Comment


                • #9
                  При мен се скъса малка свещ, обаче излезна заедно с централния електрод - вътре не падна нищо. Остана резбата която извадих с един шабър, който набих в нея, и завъртях по посока на развиване.
                  Alfa Romeo 159 1.9 16V SW

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от GammaRay Покажи съобщение
                    При мен се скъса малка свещ, обаче излезна заедно с централния електрод - вътре не падна нищо. Остана резбата която извадих с един шабър, който набих в нея, и завъртях по посока на развиване.
                    И при мен е същото, седи си резбата. Какво е шабър?
                    GTV

                    Comment


                    • #11
                      Ами..... а де, как да ти обясня?! Взимаш една триъгълна пила, и я заостряш на шмиргел - да стане като шпага...демек остър триъгълник. Утре ще ти снимам моя.

                      п.с Ей го на - http://www.google.com/imgres?imgurl=...ed=0CEUQ9QEwBQ

                      Взимаш го, вкарваш го в резбата и натискаш докато се заклини в нея. После развиваш. Резбата със сигурност е отпуснала и ще излезне лесно.
                      След това е хубаво да бръкнеш в цилиндъра с магнитен накраиник, за да обереш евентуални по-големи метални остатъци...дано да няма и керамични!
                      Last edited by GammaRay; d.m.y г., 00:27.
                      Alfa Romeo 159 1.9 16V SW

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Vins Покажи съобщение
                        И при мен е същото, седи си резбата. Какво е шабър?
                        Влизаш в магазин за инструменти и казваш - Искам шибър .
                        Някои хора трябва да имат не акт за раждане, а писмено извинение от производителя на контрацептиви.乁໒( ͒ ⌂ ͒ )७ㄏ
                        Българите ще излязат масово на протест, чак когато спрат Замунда
                        Една тема във форума се счита за успешна, ако до седмия коментар не се заговори за плюскане и пукница !

                        Comment


                        • #13
                          Не шибър бре . Шибър е едно друго нещо - по карбураторите на мотоциклетите!
                          Alfa Romeo 159 1.9 16V SW

                          Comment


                          • #14
                            http://www.zimber-tools.com/avto-ins...052------.html

                            Ето това има предвид Бобо и това е най-удачния инструмент за тази цел.
                            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                              http://www.zimber-tools.com/avto-ins...052------.html

                              Ето това има предвид Бобо и това е най-удачния инструмент за тази цел.
                              Това е инструмента, ама комплекта на "Вюрт" струваше към 400+ лв., аз си ги отвивам по метода на Пининфарина, а ти като така и така си направил резба сега го напръскай обилно с ВД 40, навий един болт с обратна резба със същата стъпка и действай. Така ако скъсащ болта ще можеш да го разпробиеш, а скъсаш ли метчика ще си слагаш лед на челото. И друг път да знаеш - свещи се развиват на загрят ДВГ и тръгне ли, не спираш докато не я отвиеш напълно
                              AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                              Comment

                              Working...
                              X